ОТ ИГЛА ДО УШИ #3: DJ Woody

Published on April 29, 2021 0 Comments

Хей йо! На Велики Четвъртък съвсем случайно насочваме вниманието ти към един велик диджей - Woody. Този път материалите, които ни е подготвил DJ DELightfull, са повечко, но всъщност недостатъчни. Woody започва да се занимава с диджеинг през 1992-а и от тогава до сега не само че не спира, ами и допринася значително. Така че тук се опитваме да проследим най-основните му моменти в това диджей приключение, а в подкаста се потапяме още по-дълбоко и предлагаме за маниаците - като теб - бонус видеоматериали, които сами да изследвате.

Освен в Spotify, можеш да намериш "От Игла До Уши" подкаст и в Google Podcasts, Anchor, Breaker, Pocket Casts, RadioPublic и YouTube (но тук подкастите се качват със закъснение).

И не забравяй, правим всичко това за теб, така че очакваме коментарите и въпросите ти по темата под статията или във facebook. А сега нека да видим какво точно ни е подготвил DELightfull.



•••


Тази седмица ще гледаме и слушаме един от двамата ми любими диджеи – Woody. Един от безспорно най-креативните и най-разнообразни творци в историята на това изкуство, неговият път също започва от батъли през 1999-а. Тогава печели регионалния кръг на DMC в Манчестър, след което става четвърти на националния за Великобритания. Големите  постижения на батъл сцената идват две години по-късно – през 2001-а Woody печели световната ITF титла, а през 2002-а и световното първенство на Вестакс Vestax Extravaganza.eb5423e42dc0b6d02307d7f4a111f2e8.jpg


За жалост не всичко от 2001-а е включено в официалното DVD с ITF батъла от тази година, но това, което е налично онлайн, са двата финални рунда, в които използва две от най-емблематичните си рутини:


Нека да видим и сета от финала на Вестакс батъла от следващата година, който е по-познат на феновете от едно видео от неговата стая. Предпочитам да споделя изпълнението от самото събитие:


След 2002-а Woody се впуска в истински маратон от турнета, който продължава над десетилетие. Първото турне веднага след световната титла е в Щатите заедно Lootpack и Declaime (с Madlib), Lone Catalysts плюс бруталните грамофонисти P-Trix и Dopey. През 2003-а Woody започва да изпълнява с The Russian Percussion, тогавашния проект на DJ Vadim, и групата му One Self (всъщност и всички скречове в целия албум и всички сингли на One Self, които някои от вас може би знаят, са на Woody.) Това продължава до 2006-а, а през 2007-а започват следващи три години живот на пътя с Mala Rodriguez. Този период е по-малко познат за повечето фенове и по-малко документиран, но от него бих подбрал класическият му микстейп „Bangers & Mash“, в който компилира ключови моменти от британската рап сцена: 


Легендарен е и шоукейсът, който е поканен да изпълни на финалите на IDA през 2008-а. Тук Woody показва посоката, в която се развива като грамофонист след батъл годините – какво имам предвид, какъв е десният грамофон на това видео и какво общо има Woody с него, ще обясним в подкаст епизода за по-любопитните!


Световните турнета обаче не приключват през 2009-а – още следващата година Woody е готов с уникален за тогава проект, с който отново обикаля света този път самостоятелно, а не като част от група или подгряващ изпълнител. Аудио-визуален търнтейбълизъм е нещо, което през 2010-а е новост даже за повечето хора на скреч сцената. За щастие можем да гледаме и слушаме целия сет, документиран по време на DMC финалите в САЩ същата година:


От тогава до 2013-а прави още два подобни аудио-визуални сета – „Big Phat 90’s“ и „Hip Hop Is 40“, като може би най-известен остава последният, посветен на 40-годишнината на хип хопа (считано от първото блок парти на Куул Хърк, от което има останал флаер от 1973-а).


После следва период, в който Woody иска да отдъхне от постоянното пътуване и да се завърне към експериментирането със скречове. Част от най-добрите от тези уникални рутини можем да чуем в шоукейса му от финалите на IDA през 2015-а:


През 2016-а Woody издаде дебютния си албум като продуцент и лидер на цяла банда. Албумът се казва „The Point of Contact“. Ето и изпълнение на голяма част от него на живо с музикантите, свирили в проекта:


Следващата година излезе и инструментален албум в колаборация с небезизвестния Boca45, с когото беше започнал да прави музика две година по-рано. От тогава Woody се завърна и към нещо друго, което е казвал, че вероятно е щяло да бъде основната посока в живота му, ако не са били победите на батъли преди 20 години – рисуването и графичния дизайн. Woody разви своя лейбъл Woodwurk Records, от който издава скреч пособия, като междувременно прави дизайна на всяко издание, както и на вече няколко серии дрехи.

Междувременно се завърна и към работата изцяло на плочи и стигна до една от най-престижните сцени във Великобритания – Royal Albert Hall. Ето и сетът изцяло на 7-инчови плочи:


Много подобен сет той направи и на Винил конвенцията в Скопие същата година, когато имах уникалния шанс да се запозная с него и да поскърцаме заедно в сайфър!

А ако искате да чуете повече от самия него – за огромно мое удоволствие беше включен в поредицата с кратки документални филми за грамофонисти на платформата Boom City „Inside Turntablists”:


И последно – всеки епизод на тази поредица беше придружен с бонус изпълнение, заснето специално от тях, а след известно време пуснаха и втори бонус от някои от диджеите, сред които и Woody.

В първия бонус - Woody с плочата, компилирана и издадена от самия него:


Във втория бонус - Woody с версия на „Pop Culture“ от албума „The Point of Contact”:

Discussion 0